zondag 8 juni 2014

Kleurnotities

tekentips, schilder tips,aquarel, plein air, buitentekenen, lessen buitentekenen

Het is weer heerlijk om ergens buiten te zitten tekenen en schilderen. Je leert veel beter kijken, dan dat je alleen een paar foto's mee naar huis neemt.
Soms heb ik geen zin om een zware outfit met mijn olieverfspullen mee te nemen en maak ik alleen kleurnotities. (Zie vb. hierboven, bloeiende rhododendrons in het Okkenbroekse bosje).
Hieronder een voorbeeld van mijn spullen.

plein air, lessen buitentekenen, buitentekenen, tekentips

Hieruit maak ik een keuze, soms steek ik alleen een aquarel blok (300 gr.) in mijn zak met mijn aquarel doosje en een water-brush penseel.

Hieronder een afbeelding van mijn nieuwe skateboard rugzak, die me in staat stelt zelfs een lekkere stoel mee te nemen. Zoals je ziet, kun je de opgevouwen stoel tussen de elastieken schuiven en daarna nog extra aantrekken met de bandjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.